MaSR F3F 2017 – Ružomberok

MaSR F3F 2017 – Ružomberok

Tretia seriálová súťaž MaSR F3F sa odlietala 30.7.2017 na Dobšinskom kopci Gugeľ . Už okolo 10tej hodiny začal fúkať južný vietor s rýchlosťou 3,5 – 4m/s, takže sme po krátkom brifingu začali so súťažným lietaním. Od druhého kola rýchlosť vetra stúpla na 6 – 7m/s a v ďalších kolách ešte v nárazoch  až do 10m/s. Letové podmienky na danom kopci  by som hodnotil ako stredné. Ako to už pri slnečnom počasí na južných svahoch býva, jednotlivé výsledky ovplyvňoval vplyv termiky. Smolu v prvých kolách mali piloti z Košíc /Milan Boža a Laco Virág /, keď obaja poškodili svoje modely a ďalej nelietali. Veľmi nám život znepríjemňoval fakt, že na pristávacej ploche sa takmer nevyskytovala tráva a modely ,, strácali lesk“. Na nedostatok trávy doplatil aj Jaro Šimo, ktorému pri nie extra tvrdom pristátí praskol trup a už od desiateho kola nelietal. Tým že som opäť ,,tlačil na pílu“ /žiadna obedná prestávka 🙂 / a žiadne prestoje sa nám podarilo odlietať 15 kôl a každý si dobre zalietal. /asi 🙂 🙂 🙂 /

Osobitné poďakovanie patrí už asi nášmu stálemu svahovému kuchárovi F. Gajanovi – tatovi /svokrovi/ za opäť výborný guláš a tento krát aj za varenie kávy.

Samozrejme veľká vďaka Jožkovi Kajanovi ako hlavnému štartérovi a pochvala za pekný výsledok / po 6 rokoch absencie v F3F súťažiach /.

Ďakujem aj bázovým rozhodcom B. Haluškovi, D. Horváthovi a T. Horváthovi  /15 kôl je 15 kôl 🙂 🙂 :-)/
Vlado Šimo

VÝSLEDKY

Niekoľko FOTO a ďalší pohľad na súťaž a sú na Lacovom webe
FOTO – F. Ruisl na G+
Foto na FB od Števa Andogu

There are 6 comments. Add yours

  1. 6th august 2017 | Rudolf Sandor says:
    Ja len nech ten co komentuje nieco. nech sa podpise celim menom aby nebol zmatok kto koho ohovara.(ten "Rudo" niesom ja). A este ked uz pisem tak zdravim vsetkych pilotov a ospravednujem moju neucast aj na dalsich pretekoch dobsina, ocakavam v nasledujucich dnoch prirastok. :) tak nemam dostatok casu ani len na pripravu. Rudolf Sandor
  2. 5th august 2017 | Laco says:
    A už se perou... :lol:
  3. 4th august 2017 | Štefan ANDOGA says:
    Rudo, naplánovať výlet na Gugel môžeš hocikedy,ale lietať tak ako sa patrí to už nie je v Tvojich silách.
  4. 3rd august 2017 | Rudo says:
    Tak som bol viac-menej rozhodnutý (aj keď momentálne prakticky nelietam ) si naplánovať výlet na budúci rok na serialovku na Gugel (Dobšiná) ale teraz čítam ,že tam už ani tráva nerastie no neviem snáď či skôr uvidíme ....
  5. 2nd august 2017 | F.Ruisl says:
    Stránka F3X je súkromná, komentár sa zverejní na stránke po jeho autorizácii adminom, nie okamžite.
  6. 2nd august 2017 | Mgr. Štefan ANDOGA says:
    Pred hodinou som poslal komentár k článku ale neviem prečo sa neobjavil na web stránke. Tak preto ešte raz môj komentár k zverejnenému článku. Článok je napísaný tendenčne a zaujato.Hodnotí nepodstatné veci. Ja už neviem čo by mal sváh , na ktorom sa lieta súťaž splňať aby boli ideálne podmienky. Čo si autor článku pod pojmom ideálne podmienky predstavuje. Podmienky na Gugli počas súťaže boli také aké boli ale podstatné je, že splňali podmienky pravidiel FAI pre kategóriu F3F !! Ako niekto môže niečo také napísať, že podmienky boli stredné!! To púdľa čoho a akých kritérií je to hodnotené- citujem:"Od druhého kola rýchlosť vetra stúpla na 6 – 7m/s a v ďalších kolách ešte v nárazoch až do 10m/s. Letové podmienky na danom kopci by som hodnotil ako stredné. Ako to už pri slnečnom počasí na južných svahoch býva, jednotlivé výsledky ovplyvňoval vplyv termiky". Poprosil by som autora aby špecifikoval všetky druhy podmienok. Pilot má lietať tak aby využil podmienky také aké sú a nie po súťaži špekuloval o podmienkach,lebo dajme tom nezvíťazil. Vždy sa nadáva na podmienky. Keď je termika je zlé lebo to nosí ,keď je čista "svahovina" je zlé lebo nenosí. Bude podľa mňa na Gugli zakázať aby bola termika a aby bola čistá svahovina ale najmä aby pred každou súťažou narástla nová tráva a by neoplývňovala lesk modelov ale najmä aby ovce trávu nespásali!! Podľa mňa asi by bolo žiadúce na Gugli vybudovať nejakú novú pristávaciu plochu, ktorá nebude ovplyňovať lesk modelov!!!To nie o lesku modelov to je o vylietaní a tréningu pilota!!! To je môj kritický pohľad na výmysly autora článku.