Aj my chceme lietať rýchlo…

Už nás to nebaví iba čítať o tom, kde a kto letel s F3F modelom dobrý čas. Je to v Taiwane, vo Francúzsku, Anglicku, Dánsku alebo na Rujane … ? U nás, v našich podmienkach, sa to nedá ?
Pred nejakým časom sme sa nainfikovali „lietaním za stromami“, čo je istý spôsob ako letieť rýchlo, niečo podobné ako DS. Lieta sa v závetrí za stromami a model sa „vystrkuje“ ponad stromy, kde je značne urýchlený. Dráha letu modelu je deformovaná osmička, za stromami je silná turbulencia. Odporúčam vyskúšať iba skúseným pilotom !

Predpoveď na víkend bola s dažďom a tak sme išli v sobotu iba na Braunberg s tým, že keď bude pršať, počkáme v aute a v prestávke si dáme aspoň pár „skokov“.
Situácia sa zmenila, keď sme prišli na kopec. Z auta pred nami vystúpili naši rakúski kamaráti, naťahovali meranie a stavali bázy za stromami. Martin sa nás spýtal či chceme lietať s nimi (my, že ano..) a potom to začalo.

Lietali sme tri lety na jeden štart (3x po 10 preletov), merali sme si časy a zvonili na bázach, striedali sme sa. Podmienky „za stromami“ boli dobré. Vietor 8-12m/s, SZ vietor. Leteli sme s modelmi naváženými cez 4 kg.
Dobrovoľne sa zapojilo ceľkom 9 pilotv, medzi nimi Paľo a ja, niektorí neleteli všetky štarty.
Po 12-tich štartoch koniec.

Najlepšie časy: Lukas (23,37s), David(23,54s), Martin (26,44s), Schimi(31,08s), Fero (31,50s), Rafael (33,19s), Paľo (33,40s), Franzi (33,41s), Hannes (38,15s). Po prepočítaní priemerná rýchlosť modelu bola
od 154 km/hod do 94km/hod.
Bola to slušná dávka adrenalínu (aspoň pre mňa). Môj MIDI a EXTREME, vlastne všetky modely, to prežili bez újmy. Mne sa iba potvrdilo, že tréning na bázach s meraním je „to pravé orechové“.

Odpoveď na otázky uvedené hore: aj v našich podmienkach sa dá letieť rýchlo. Žiaľ musím dodať, že na našich seriálovkách je to inak (alebo nie ? – uvidíme, seriál čoskoro začína).